Podyplomowe Studia Mentoring
Podyplomowe Studia Mentoring mają na celu przygotowanie słuchaczy do pełnienia roli mentorów poprzez wyposażenie ich w profesjonalne umiejętności i wiedzę przydatną w zawodach związanych z kontaktami z innymi ludźmi.

Merytoryczny nadzór – posiadamy akredytację EMCC (European Mentoring and Coaching Council)

Renomowani partnerzy – współorganizatorami studiów są firmy Norman Benett i House of Skills

Angażujące studia – wszystkie zajęcia są prowadzone w kameralnej grupie (maks. 22 osoby)
Dlaczego warto?
- Sprawdzone i praktyczne umiejętności połączone z aktualną wiedzą akademicką.
- Udział wszystkich słuchaczy w projekcie mentoringowym (indywidualne sesje mentoringowe połączone z grupową superwizją).
- Możliwość zapoznania się z wieloma różnymi podejściami do mentoringu i wybranie tego najlepiej pasującego do indywidualnych preferencji.
- Zajęcia prowadzone są przez profesjonalnych mentorów, trenerów, szkoleniowców i wykładowców akademickich.
- Profil studiów można określić jako „Coaching Plus” ponieważ obejmują one wszystkie ważne tematy coachingowe przydatne w mentoringu, znacząco uzupełnione przez kompetencje ściśle mentoringowe. Dzięki temu, ukończenie studiów pozwala wejść na szybką ścieżkę do uzyskania indywidualnej akredytacji EMCC zarówno w coachingu, jak i mentoringu.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Mentoring skierowane są do:
- liderów i menedżerów przygotowujących się do roli mentora,
- osób poszukujących nowatorskich metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacjach,
- osób pracujących w działach HR oraz koordynatorów programów mentoringowych,
- osób zarządzających transferem wiedzy w organizacjach,
- coachów, trenerów, nauczycieli,
- właścicieli małych i średnich firm,
- osób posiadających bogate doświadczenie zawodowe i życiowe,
- wszystkich zainteresowanych mentoringiem i rozwojem.
Rekomendacje
Mentor potrzebuje fachowych umiejętności, jeśli chce pomagać podopiecznemu sprecyzować cele, zbudować wewnętrzne zaangażowanie i rozwinąć się jako przyszły lider. Odpowiedzią na te potrzeby jest udział w studiach Mentoringu, proponowanych po raz pierwszy w Polsce w jednej z najbardziej rozpoznawalnych i liczących się uczelni w kraju, jaką jest SGH.
Umiejętności miękkie stanowią dzisiaj o sukcesie w sferze zawodowej - są równoważne dla umiejętności specjalistycznych w obszarze, w którym się rozwijamy. Oferta studiów Mentoringu stanowi doskonałe uzupełnienie i rozwinięcie tych postaw i kompetencji, które pozwalają skutecznie pracować z ludźmi, rozwijać ich, być zaufanym partnerem dla swoich współpracowników.
Program
Program studiów złożony jest z 7 bloków tematycznych, w ramach których prowadzone są w sumie 27 modułów, trwających łącznie 160 godzin dydaktycznych. Wszystkie razem składają się na szerokie, zróżnicowane i wszechstronne kompendium wiedzy na temat mentoringu. Równocześnie każdy moduł stanowi zamkniętą i kompletną całość, będącą wyrazem autorskiego podejścia naszych wykładowców. Dzięki temu, nasi słuchacze mają okazję poznać całe spektrum podejść do mentoringu oraz tematów ściśle powiązanych z mentoringiem. Jednocześnie program studiów pozwala bardziej szczegółowo zagłębić się w interesujące naszych słuchaczy obszary tematyczne.
Na program studiów składają się następujące bloki tematyczne i poszczególne moduły:
Instytucje, prawo i lobbing w UE (16 godz.)
I. Proces mentoringowy
- Wprowadzenie do mentoringu
Zajęcia mają charakter wprowadzający do studiów. Celem zajęć jest przybliżenie istoty mentoringu, jego podstawowych zasad, standardów i założeń oraz wyjaśnienie znaczenia mentoringu w zarządzaniu organizacją. W czasie zajęć odpowiemy sobie na pytanie, czym jest (powinien być), a czym nie jest (nie powinien być) mentoring. Przedstawione zostaną różne rodzaje mentoringu i obszary jego zastosowania. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
- Przebieg procesu mentoringowego
Dzięki udziałowi w zajęciach studenci mają okazję poznać kluczowe etapy procesu mentoringowego oraz role i zadania Mentora, Mentees na każdym z nich. Będziemy przyglądać się poszczególnych etapom oraz praktykować rozmowy mentoringowe, w tym również rozmowę domykającą proces. Zastanowimy się wspólnie, co powinna zawierać rozmowa kończącą oraz jak podsumować efekty procesu w parze mentoringowej. Podczas zajęć na bazie case studies omówimy również możliwe trudne sytuacje w procesie mentoringowym oraz to, jak sobie z nimi radzić, zarówno z perspektywy Mentora jak i Mentee.
- Kontrakt mentoringowy
Celem zajęć jest bliższe przyjrzenie się pierwszym etapom relacji mentoringowej, a także roli kontraktu w jej budowaniu. Poznamy kluczowe zasady, o jakie warto zadbać w procesie oraz elementy pierwszej sesji mentoringowej – o czym warto pamiętać podczas pierwszego spotkania z Mentee/Mentorem. Zajęcia będą również okazją do autorefleksji i przyjrzenia się sobie w obszarach budowania relacji z innymi czy zaufania. Wiedzę uzupełnimy ćwiczeniami praktycznymi, w tym między innymi treningiem rozmów kontraktujących, czyli praktyką pierwszych sesji mentoringowych.
- Kodeks etyczny mentoringu
Głównym celem zajęć jest zaprezentowanie uczestnikom zagadnień etycznych w praktyczny i użyteczny sposób, tak aby jako Mentorzy lub osoby koordynujące programy mentoringu - posiadali wiedzę na temat etyki w kontekście klientów oraz organizacji. Zajęcia nie tylko zwiększają świadomość, ale mają formę interaktywną. W czasie zajęć zostaną przedstawione praktyczne casy, przy ich udziale uczestnicy wypracują najlepsze rozwiązania w oparciu o kodeks etyczny coachingu i mentoringu. W trakcie zajęć prezentujemy i pracujemy w oparciu o kodeks etyczny European Metoring & Coaching Council, obecnie podpisany przez 8 stowarzyszeń międzynarodowych.
II. Narzędzia wykorzystywane w procesie mentoringowym
- Budowanie relacji mentor – mentorowany
Podczas tych zajęć przyjrzymy się bliżej blaskom i cieniom (tak, one też bywają) relacji Mentor-Mentee (mentorowany). Będziemy rozmawiać o tym jak bazując na Waszych wartościach i zasobach zbudować efektywną relację jako Mentor lub/i Mentee i na co to może mieć wpływ w ramach procesu mentoringowego. Wyłonimy także uniwersalne klucze do sukcesu w relacji mentoringowej, a także przedyskutujemy na ile relacja Mentor-Mentee ma wpływ na realizację naszych celów mentoringowych. Zajęcia te będą prowadzone w formie otwartej dyskusji z elementami warsztatu i dzielenia się wiedzą.
- Narzędzia w mentoringu
Celem jest przybliżenie istoty mentoringu, jego zasad, historii, definicji, różnic pomiędzy innymi oddziaływaniami edukacyjnymi. Przedstawione zostaną różne formy mentoringu, różne podejścia oraz metody wykorzystywane przez mentorów na całym świecie. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów angażujących uczestników do różnych ciekawych ćwiczeń prowokujących do własnych przemyśleń i refleksji na poruszane tematy. Słuchacze będą mogli sami w grupach lub parach ćwiczyć poznane narzędzia i odkrywać świat mentoringu zdobywając kompetencje mentora krok po kroku.
- Zmiana pozycji percepcyjnej jako narzędzie mentora
- Celem zajęć jest przybliżenie szeregu narzędzi mentoringowych związanych ze zmianą pozycji percepcyjnej. Zmiana ta polega na stworzeniu mentee możliwości oceny danego zagadnienia z innej perspektywy, oderwanie się od ograniczeń związanych z aktualną rolą lub pozycją. Podczas zajęć słuchacze poznają szereg technik, których wspólnym mianownikiem jest zmiana sposobu analizy omawianego zagadnienia. Zajęcia będą miały formę warsztatową, a elementy wykładu będą służyły jedynie do uporządkowania i lepszego zrozumienia zdobytych kompetencji. Podczas zajęć pojawi się również przestrzeń do refleksji nad adekwatnością poszczególnych narzędzi w kontekście potrzeb mentee oraz możliwości mentora.
III. Kompetencje komunikacyjne
- Warsztaty efektywnego komunikowania
Skuteczna komunikacja pomaga w nawiązaniu dobrych relacji z odbiorcą i tworzeniu przestrzeni wymiany myśli. Obok rzetelnej wiedzy potrzebne są również kompetencje w jej przekazywaniu oraz odbiorze komunikatów zwrotnych, takie jak precyzyjne formułowanie myśli i dostosowanie formy komunikacji do interlokutora. Szczególnie istotna jest atrakcyjność formy przekazu, rozumiana jako środki stosowane dla podniesienia zainteresowania i zaangażowania słuchacza lub grupy. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności efektywnego komunikowania zarówno „jeden na jeden” jak i przed grupą. Zajęcia mają charakter warsztatowy z wykorzystaniem kamery video. Podstawową ich część stanowią aktywności uczestników: krótkie wystąpienia i ćwiczenia w parach, które zostaną nagrane a następnie poddane dyskusji i analizie na forum grupy.
- Dobre rozmowy
Nie ma relacji (w tym mentoringowej) bez dobrej rozmowy. Dlatego umiejętności prowadzenia rozmów – opartych na ciekawości, otwartości i odwadze – poświęcone będą te zajęcia. Proponowane podczas tej sesji narzędzia pozwolą osobom uczestniczącym:
- Zwiększyć jakość swoich rozmów
- Prowadzić rozmowy z większą odwagą, otwartością i ciekawością
- Mieć gotowość do przeprowadzenia trudnej lub wymagającej rozmowy
- Wpłynąć na swoje emocje w ważnych rozmowach
- Story telling w mentoringu
Zajęcia te mają wprowadzić słuchaczy w świat metafory. Celem jest przybliżenie istoty dzielenia się własnym doświadczeniem przy wykorzystaniu storytellingu. Przedstawione zostaną różne formy użycia metafory by zainspirować, zachęcić, zmotywować i przekazać wiedzę swojemu rozmówcy. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów angażujących uczestników do różnych ciekawych ćwiczeń uczących jak wykorzystać to narzędzie. Słuchacze będą mogli sami w grupach lub parach przećwiczyć poznane techniki.
- Udzielanie informacji zwrotnej
Zajęcia przygotowują przyszłych mentorów do jednej z ważniejszych kompetencji w tym obszarze, udzielania informacji zwrotnej. Celem głównym tych zajęć jest pokazanie uczestnikom najczęściej popełnianych błędów, tj.: krytyka, pochwała czy kanapka motywacyjna. Zmiana postrzegania jest kluczowa, aby feedback był skuteczny i rozwojowy. Uczestnicy dowiedzą się również, jakie warunki muszą być spełnione, aby tę skuteczność uzyskać. Pojawi się wiele ćwiczeń praktycznych, filmów, wskazówek i informacji zwrotnej dla uczestników. Skupimy się na potrzebach rozwojowych mentee i konstruowaniu informacji zwrotnej tak budowała poczucie własnej wartości.
IV. Metody i techniki stosowane w mentoringu
- Ustalanie celów i działań mentoringowych
Celem zajęć jest przedstawienie praktycznych sposobów określania i operacjonalizacji celów podczas sesji mentoringowych. Podczas zajęć słuchacze nie tylko poznają zasady i dobre praktyki związane z określaniem celów, ale również będą mieli okazję przećwiczyć najbardziej skuteczne narzędzia wykorzystywane w tym celu w mentoringu. Stąd też, zajęcia będą miały przede wszystkim formę warsztatową, elementy wykładu będą służyły jedynie do uporządkowania i lepszego zrozumienia zdobytych kompetencji. Ważną częścią zajęć będzie również dyskusja, która ma stworzyć dla uczestników przestrzeń do refleksji nad adekwatnością poszczególnych narzędzi w kontekście potrzeb mentee oraz możliwości mentora.
- Kompetencje mentora
Zajęcia koncentrują się na kompetencjach Mentora. Przedstawimy Model Kompetencyjny wg EMCC (European Mentoring & Coaching Council). Uczestnicy po poznaniu kompetencji będą rozwijali każdą z nich poznając przydatne narzędzia i rozwijając umiejętności. Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatów angażujących uczestników do ćwiczeń prowokujących do własnych przemyśleń i refleksji na poruszane tematy. Słuchacze będą mogli również przećwiczyć poznane narzędzia zdobywając kompetencje mentora krok po kroku. Zdobycie kompetencji EMCC na poziomie Foundation umożliwi uczestnikom w dalszym etapie uzyskanie Międzynarodowej Akredytacji Indywidualnej EIA.
- Metody diagnostyczne w mentoringu
Celem zajęć jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami stosowania narzędzi diagnostycznych w procesach mentoringowych. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, będą zawierały części wykładowe, praktyczne ćwiczenia i dyskusje. Podczas ćwiczeń stosowane będą m. in. konkretne raporty z przykładowymi wynikami analiz behawioralnych.
- Trening akceptacji i zaangażowania
Zajęcia dotyczą treningu akceptacji i zaangażowania (ACT – Acceptance and Commitment Training). Celem ACT jest bogate, pełne i wartościowe życie (zawodowe), przy jednoczesnej akceptacji nieuchronnie towarzyszącego mu dyskomfortu. Dzięki ACT słuchacze będą w stanie zwiększyć elastyczność psychologiczną swoją, (jako mentorów) oraz swoich podopiecznych (mentorowanych). Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Poza przekazaniem przydatnej i praktycznej wiedzy, ważnym celem zajęć jest samoocena i doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
V. Mentoring z perspektywy mentorowanego
- Przygotowanie mentorowanego do mentoringu
Wydawać by się mogło, że aby efektywnie zrealizować swoje cele mentoringowe wystarczy znaleźć dobrego Mentora i zacząć z nim pracować. Otóż nie zawsze zagwarantuje to nam sukces, ponieważ do procesu mentoringowego warto aby przygotowywały się obie strony, nie tylko Mentor. Na tych zajęciach przedyskutujemy jakie aspekty własnej drogi rozwojowej brać pod uwagę przy wyborze mentoringu. Zastanowimy się także jak to co już wiemy o sobie (przebyte procesy rozwojowe, rekrutacyjne, coaching, testy psychometryczne, typologie, etc.) może nam pomóc lub utrudnić nasze pierwsze kroki w roli Mentee oraz na ile nasza samoświadomość jest w mentoringu pożądana. Zajęcia będą miały formę interaktywną z warsztatowymi ćwiczeniami.
- Rola mentorowanego
Zajęcia te mają zwrócić uwagę na role jakie pełnimy w procesie mentoringowym. Celem jest przybliżenie roli mentorowanego poprzez przedstawienie korzyści płynących z mentoringu oraz zakresu odpowiedzialności poszczególnych uczestników procesu. Przedstawione zostaną obowiązki mentora i mentee. Słuchacze będą mogli dojść do indywidualnych wniosków by lepiej zrozumieć proces mentoringowy i podczas ćwiczeń wcielić się w rolę osoby mentorowanej.
- Praca z oporem mentorowanego
„Nie widzimy rzeczy takimi, jakimi są, tylko jakimi sami jesteśmy” – ten cytat z Anais Nin może być mottem sesji poświęconej reaktancji – czyli indywidualnej psychologicznej reakcji na sytuację zagrożenia autonomii działania. W sytuacji zagrożenia dla wolności myślenia, rozumianej też jako prawo do posiadania własnej opinii, zajęcia jakiejkolwiek postawy, osobistego przeżywania lub indywidualnego poglądu, doświadczamy oporu – nieprzyjemnego stanu, w którym główną motywacją działania staje się odzyskanie zagrożonej swobody, a główną konsekwencją jest odrzucenie przekazu. Opór jest jedną z naturalnych reakcji na wpływ i perswazję – może więc pojawić się w relacji z mentee. Sam opór nie blokuje procesu uczenia się – ale nieumiejętna reakcja nań – owszem. Sesja będzie zatem poświęcona sposobom takiej pracy z oporem, który rozwija relację i pozwala obu stronom się w niej rozwijać.
- Jak uczą się dorośli
Zajęcia poświęcone są analizie składowych i zasad realizacji skutecznego procesu mentoringowego z uwzględnieniem andragogicznych podstaw kształcenia. Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z determinantami specyfiki edukacji dorosłych, tak by potrafili oni wykorzystywać zasady andragogiczne w praktyce, co z pewnością ułatwi osiągnięcie zamierzonych efektów i skuteczną realizację celów rozwojowych podopiecznych. W trakcie zajęć przybliżone zostaną wyniki badań nad zdolnością do uczenia się dorosłych i koncepcje psychologiczne z tego zakresu. W interaktywnej formie poruszone zostaną także kluczowe kwestie dotyczące neurobiologii procesów poznawczych, a także podejmiemy próbę zdiagnozowania własnego nastawiania do rozwoju. Praktyczna wiedza zostanie uzupełniona przez ćwiczenia, zadania grupowe i dyskusje.
VI. Mentoring w organizacji
- Trendy w rozwoju ludzi w organizacjach
Czterogodzinne zajęcia w duchu krótkiego wykładu uzupełnionego o konwersatorium, poświęcone trendom w rozwoju ludzi w organizacjach.
- Wdrażanie procesów mentoringowych w organizacjach
Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do wdrażania i prowadzenia projektów mentoringowych w organizacji. Podczas zajęć przyjrzymy się możliwościom i barierom towarzyszącym wdrażaniu mentoringu. Przedyskutujemy cele tego procesu z perspektywy organizacji oraz możliwości ich pomiaru. Przeanalizujemy grupy beneficjentów zaangażowanych w proces oraz ich cele i perspektywy. Zajmiemy się tematem przygotowania gruntu pod mentoring: adekwatnej komunikacji, dobrze zaplanowanego procesu i sposobu jego zarządzania, przygotowania kompetencyjnego i motywacyjnego głównych uczestników procesu oraz ewentualnych scenariuszy w przypadku wyzwań na etapie wdrażania. Zajęcia będą miały charakter interaktywny: dyskusje, case studies, analizy przykładowych realnych wdrożeń.
- Proces rekrutacji i selekcji mentorów i mentorowanych
Celem zajęć jest poznanie różnorodnych metod selekcji i rekrutacji do procesów mentoringowych. Przyjrzymy się procesowi komunikacji, kryteriom wyboru Mentorów i Mentees, a także temu, czym jest i co może zawierać Wizytówka Mentora. Podczas zajęć omówimy również możliwe sposoby dobierania w pary mentoringowe oraz możliwe ryzyka/trudności, które mogą pojawić się na tym etapie. Oprócz wiedzy i informacji praktycznych, będziemy pracować w grupach i indywidualnie przyglądając się case studies, jak i własnym zasobom.
- Mentoring kariery
Zajęcia mają charakter wprowadzający do tematyki wspierania klientów w planowaniu i rozwoju kariery. Celem zajęć jest przybliżenie mentorom możliwych scenariuszy przebiegu i rozwoju ścieżki kariery, możliwych dróg ich realizacji oraz konsekwencji dokonywanych wyborów zawodowych, jak również sposobów wykorzystania tej wiedzy podczas procesów mentoringowych. Na zajęciach uczestnicy dowiedzą się na co klient powinien zwracać uwagę podejmując decyzje dotyczące kształtowania kariery zawodowej (kluczowe czynniki wewnętrzne i zewnętrzne) i jak w przyszłości może on modyfikować lub rewidować swoje zawodowe plany, by były zgodne zarówno z jego aktualnymi życiowymi priorytetami jak i z trendami na rynku pracy. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami ćwiczeń. Poza przekazaniem praktycznej wiedzy teoretycznej, celem zajęć jest pokazanie uczestnikom jak z sukcesem wcielać ją w życie. Prowadząca stworzy przestrzeń do dzielenia się własnymi doświadczeniami i wspólnego omówienia studiów przypadków.
VII. Obszary wspierające mentoring
- Psychologia w mentoringu
Celem zajęć jest przedstawienie zasobów współczesnej psychologii i jej związków z mentoringiem oraz uświadomienie psychologicznych aspektów związanych z pełnieniem roli mentora. Zajęcia pokazują zastosowanie teorii i zasad psychologicznych w mentoringu. Przedstawiają kierunki wiedzy psychologicznej, które mogą być przydatne w procesie rozwojowym zachodzącym w mentoringu. Prezentują przykłady i opisy praktycznych przypadków z perspektywy psychologicznej. Poprzez zagłębienie się w różne teorie, tworzą bazę wiedzy psychologicznej dla mentora-praktyka. Pokazują jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać wiedzę psychologiczną w praktyce do budowani relacji mentee - mentor. Omówione zostaną również kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej. Zajęcia mają formę interaktywną z elementami warsztatowymi. Oprócz zdobycia nowej wiedzy, ważnym celem zajęć jest doskonalenie umiejętności uczestników za pomocą ćwiczeń, studiów przypadków i dyskusji.
- Zarządzanie różnorodnością
Przedstawienie koncepcji zarządzania różnorodnością oraz korzyści, a zarazem motywacje do podejmowania strategii zarządzania różnorodnością w przedsiębiorstwach. Zarządzania różnorodnością kulturową oraz analiza dobrych praktyk w tym obszarze wdrażanych w różnych podmiotach. Analiza mentoringu pod kątem świadomego zastosowania w przedsiębiorstwach, co może być dostosowanym do potrzeb firmy narzędziem zarządzania pracownikami różnych generacji. Z perspektywy menedżera – pracodawcy kluczowe jest usprawnienie procesu zarządzania wiedzą w organizacji, tj.: zapewnienie dopływu nowej wiedzy i umiejętności, zwiększenie wymiany wiedzy między pracownikami, a także zatrzymanie zasobów wiedzy w firmie.
- Mentoring grupowy - warsztat z superwizorem (4 grupy; online)
- Projekt mentoringowy
Celem projektu jest praktyczne przećwiczenie przez każdego słuchacza prowadzenia indywidualnego procesu mentoringowego pod opieką superwizora. W ramach projektu każdy słuchacz powinien przeprowadzić w roli mentora indywidualne sesje mentoringowe z innym słuchaczem jako mentorowanym. Całkowity czas trwania indywidualnego procesu mentoringowego prowadzonego przez jednego słuchacza w roli mentora nie może być krótszy niż 6 godzin zegarowych. Czas trwania pojedynczej sesji powinien wynosić od 1 do 1,5 godziny zegarowej (np. 6 sesji trwających 1 godzinę każda lub 4 sesje trwające 1,5 godziny każda). Sesje mentoringowe mogą odbywać się online lub podczas osobistego spotkania mentora i mentorowanego. Sesje mentoringowe powinny być nagrywane na wideo. Superwizor i kierownik studiów mogą poprosić o udostępnienie nagrania wideo z sesji. Podczas przygotowywania i przeprowadzania procesu mentoringowego słuchacze są zobowiązani do przestrzegania zasad kodeksu etycznego EMCC.
Wykładowcy o swoich zajęciach:

Kierownik studiów
Kierownik Studiów Podyplomowych Public Relations oraz Studiów Podyplomowych Coaching w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH. Jego główne zainteresowania badawczo-naukowe i dydaktyczne koncentrują się wokół zachowań organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, władzy i polityki w organizacji, komunikacji w biznesie i zarządzania międzykulturowego.
Wykładowcy
Coach & Team Coach, Coach EMCC z akredytacją EIA Practitioner. Dyrektor zarządzający w Norman Benett; psycholog. Posiada 20 lat doświadczenia jako trener biznesu, coach i konsultant. Tworzyła i prowadziła szkolenia, projekty HR i systemy rozwoju w organizacjach.
Psycholożka, mentorka kariery, ekspertka ds. mentoringu. Skończyła psychologię społeczną na Uniwersytecie SWPS, doradztwo zawodowe (SGH), zarządzanie rozwojem (Uniwersytet SWPS), certyfikację coachingową (ICC), II stopnie kursu terapii TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązania) oraz Akademię Mentoringu pod skrzydłami Davida Clutterbuck (Mind Partners). Z doświadczenia zawodowego HR-owiec ze specjalizacją rozwój/rekrutacja, z 20-letnim doświadczeniem w korporacjach w branżach finansowej i farmaceutycznej, w Polsce i w Niemczech.
Certyfikowany audytor wewnętrzny, mentor oraz trener biznesu. Szef firmy doradczej i akademii kursów online. Wieloletni dyrektor zespołów audytu oddany pasji doskonalenia organizacji (PGZ S.A., PKP Intercity, PKP PLK, ARiMR). Pracownik misji pokojowych w Kosovie, Serbii i Macedonii. Jako konsultant doradzał w opracowaniu i wdrożeniu wielu programów mentoringowych, a także systemów kontroli i zarządzania ryzykiem.
Coach i mentor kariery (międzynarodowa akredytacja ACC ICF i w trakcie zdobywania akredytacji PCC), właścicielka marki Promotion Coaching. Od 11 lat menedżerka w międzynarodowych korporacjach, której pasją jest rekrutacja, rozwijanie talentów i dbanie o dobrostan pracowników. Na stronie www.natalialesnikowska.pl regularnie publikuje artykuły oraz recenzje książek związanych z rozwojem zawodowym i osobistym. Absolwentka studiów Canadian Executive MBA w SGH.
Akredytowany Mentor i Coach EMCC z akredytacją EIA na poziomie Practitioner. Jest również nauczycielem, trenerem i menedżerem z 20 letnim doświadczeniem. Od marca 2019 roku jest prezesem EMCC Poland European Mentoring and Coaching Council Poland. Na co dzień uczy zawodu coacha w Norman Benett Academy, na studiach podyplomowych z coachingu w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Konsultant, coach, trener w jednej z wiodących na polskim rynku firm szkoleniowo-doradczych, House of Skills. Od wielu lat wspiera menedżerów i ekspertów w rozwoju ich umiejętności oraz potencjału, poprzez diagnozę ich talentów, kompetencji i dostarczanie różnorodnych rozwiązań rozwojowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w obszarze szkoleń i rozwoju w firmie farmaceutycznej.

Coach, trenerka i facylitatorka procesów rozwojowych. Absolwentka programów szkoleniowych CoachWise Coaching Essentials, CoachWise Mentoring Essentials i CoachWise Coaching Equipped. Ma też ponad 14–letnie doświadczenie w kierowaniu organizacją na poziomie ogólnopolskim i międzynarodowym. Certyfikowana trenerka i konsultantka Extended DISC oraz FinxS Sales Assessment. Partner Success Manager w Extended Tools Polska.
Od dwóch dekad fascynuje się i zarabia na życie wspierając ludzi w rozwoju. Jej działania koncentrują się na trzech obszarach zawodowych. Szkolenia z wystąpień, autoprezentacji i storytellingu to główny obszar jej działania szkoleniowego. Rozwija również inne kompetencje osobiste takie jak: asertywność, inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem.
Mentorka w 2 edycjach Programu ShesInnovation oraz 2 edycjach Programu Mentoringowego SGH. Doradca ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Pełnomocnik Rektora SGH ds. Afryki, Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja).
Andragog, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów Trenerów Grupowych na Uniwersytecie SWPS, adiunkt w Zakładzie Zachowań Organizacyjnych w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół obszaru kapitału ludzkiego w organizacji: szkolenia, rozwój i dobrostan pracowników, nowoczesne metody i narzędzia rozwoju pracowników, komunikacja i relacje w zespołach, neuroedukacja, lifelong learning, metodyka kształcenia.
Profesor uczelni w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendystka Kosciuszko Foundation w University of Minnesota (USA), wykładowca Aalto University w Finlandii oraz Erfurt University w Niemczech. Prowadzi warsztaty ze sztuki prezentacji na wszystkich poziomach kształcenia.
Pracuje w Katedrze Zarządzania Międzynarodowego w Kolegium Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik podyplomowych studiów Public Relations oraz podyplomowych studiów Coachingu w SGH. Pełnił funkcję dyrektora akademickiego międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH.
Prezes firmy szkoleniowo-doradczej House of Skills. Posiada wieloletnie doświadczenie i praktyczną wiedzę dotyczącą prowadzenia firmy usług profesjonalnych, budowania i wdrażania strategii oraz przygotowywania, oferowania i dostarczania złożonych rozwiązań z obszaru zarządzania i rozwoju pracowników. Specjalizuje się w najnowszych trendach dotyczących HR, jest współautorem książki „Zespoły po polsku”. Absolwent SGH oraz Executive MBA University of Quebec at Montreal oraz SGH w Warszawie.
Rekrutacja
5. edycja studiów zostanie uruchomiona w roku akademickim 2025/2026.
Zajęcia rozpoczną się 21 listopada 2025 r.
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- zdanie ustnego egzaminu końcowego,
- zrealizowanie projektu mentoringowego.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 10 500 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 31 stycznia 2026 r.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Aleksandra Bardadyn
tel.: 22 564 93 76
e-mail: agorsk@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
Adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Gospodarki Światowej
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Zarządzania Międzynarodowego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się co dwa tygodnie w piątki od 17:10 do 20:40 i w soboty od 9:00 do 18:00.
- Opłata za całość studiów: 10 500 zł (możliwe raty).

prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe